GLORIA COACHING: Verkoopsmedewerker

door | aug 27, 2018 | Jobs

Ongeveer 11 jaar geleden ontstond het idee bij Babs Janssens, voormalig TV -producer en haar schoonzus Katja, om samen een kledingwinkel te starten.Wat aanvankelijk een gek plan leek werd op 6 september 2007 realiteit met de opening van de eerste CLOSE-UP-winkel in Sint-DenijsWestrem. Op vandaag zijn er 7 vestigingen én een webshop (www.close-up.be), die meteen de Starter Award wegkaapte op de BeCommerce Awards 2014. Vorig jaar namen Babs en haar echtgenoot Koen de volledige leiding van de CLOSE-UP-winkels over. Met grote overgave en passie gaan ze dag in, dag uit, samen met hun medewerkers op zoek naar de beste en meest stijlvolle stuks, én dat voor een betaalbare prijs. Dat CLOSE-UP blijft groeien zorgt ervoor dat we vandaag op zoek zijn naar een E-Commerce medewerker m/v 

Beeld je in: Het is een nieuwe werkdag, je stapt het kantoor binnen, zet een ‘George Clooneykoffietje’, loopt naar boven en zet jouw pc aan. Je leest snel jouw mails, en bent weer aangenaam verrast: op de printer liggen tientallen bestelbonnen van de webshop. Weer heel wat klanten gingen shoppen op www.close-up.be. Jouw dagelijkse social media posts hebben duidelijk een inpakt op de verkoop, en dat geeft jou een fijn gevoel. Je vliegt er meteen in, want zo ben je! Aangezien je verantwoordelijk bent voor alle content creatie update je – in samenspraak met de Manager- de content kalender met als gemeenschappelijk doel het engagement verhogen van de CLOSE-UP community. Af en toe shoot je spontaan nieuwe instastories. Je voelt aan wanneer er een TOP-moment zal komen en filmt het voordat iemand je moet doorgeven dat dit een geweldig moment is. Wekelijks bedenk je creatieve content die geschikt is voor nieuwsbrieven en emailcampagnes, je houdt natuurlijk altijd rekening met de juiste belevenis voor de bezoeker en steeds meer opening & click rates. Verder ondersteun je het webshopteam in dagdagelijkse activiteiten. Af en toe laat je jouw creativiteit helemaal los in het ontwerpen van folders of postkaarten voor de webshop. Wat ben jij in een dynamisch familiebedrijf terechtgekomen. Jouw creatief brein maakt een sprongetje bij het bedenken van de leuke posts en filmpjes die je morgen zal kunnen posten. Je volgt de resultaten van deze posts ook op, houdt contact met de CLOSE-UP community en brengt hierover verslag uit. Je bedenkt je dat je deze avond nog even de krantenshop binnenspringt voor de laatste mode-magazines, en misschien ook nog wat gaat rondneuzen op de vele webshops en sociale media om wat ideeën op te doen. Want wat vandaag goed genoeg was, kan morgen beter, zo denk jij erover alleszins. ‘You either know fashion, or you don’t’ – Anna Wintour. 

Word je enthousiast bij het lezen van deze dag? Kijk dan snel verder of je beantwoordt aan het vereiste profiel en stuur ons vliegensvlug een mailtje, want wij zitten op jou te wachten! 

Verkoopsmedewerker

Basiscompetenties

• De winkel organiseren en onderhouden

• Het uitvoeren van een routine-onderhoud van de werkplek (algemene opkuis, stof, eventueel dweilen, stock, keuken, wc netjes houden)

• Bestellingen ontvangen: correcte aanvulling van de goederen in de stock en in de winkel

• Etalages verzorgen volgens gemaakte afspraken/planningen

• Een verkoopgesprek voeren

• Kassaverrichtingen uitvoeren: beheren en afsluiten van de kassa op een correcte en accurate manier

• Het afsluiten van de winkel; nakijken dat in de winkel alles netjes is opgevouwen, kapstokken…

• De stock zorgvuldig ordenen en netjes houden

• Weten hoe en waar de kledingbeveiliging aan te brengen

Specifieke competenties

• Afspelden van retouches

• Bestellingen maken/ophalen voor de bevoorrading: aannemen en uitpakken, opruimen levering

• De waren op een aantrekkelijke manier uitstallen en dit zo houden

• Artikelen en collecties kennen: de laatste nieuwigheden kennen en weten waar ze liggen, kennis van de artikels die voorkomen in de shoots en acties

• De juiste informatie doorgeven aan de winkelverantwoordelijke (defaults, klanteninfo, …)

• Actief meewerken aan de acties (kleren dragen, in de kijker zetten, promoten…)

Sleutelvaardigheden

• Commercieel inzicht hebben

• Goed kunnen verkopen zonder opdringerig te zijn

• Dienstverlenend zijn: klant steeds hartelijk en met een glimlach verwelkomen bij binnenkomst

• De klanten graag verder helpen: steeds beschikbaar zijn voor de klanten en alternatieven voorstellen

• Imagobewust zijn

• Impact van eigen gedrag en voorkomen kunnen inschatten

• Stressbestendig zijn

• Efficiënt gedrag vertonen in situaties met hogere complexiteit

• Zin voor esthetiek hebben: persoonlijk voorkomen (dagelijks make-up, verzorgd haar, …)

• Contactvaardig zijn: altijd een vriendelijke blik, opmerking aan de klanten • In staat zijn om contact te leggen en deze contacten te onderhouden

• Empathisch zijn naar klanten en collega’s

• Klantgericht zijn: wensen en behoeften van klanten inschatten en ernaar handelen

• Flexibel zijn: zich aanpassen aan wijzigende omstandigheden

• Duidelijke en respectvolle communicatie met de collega’s

• Teamworker zijn en willen meewerken aan de positieve sfeer

• Initiatief nemen

 

Kandidaten voor een functie bij CLOSE-UP zijn:

– Gedreven en enthousiast – Service en resultaatgericht

– Collegiaal

– Flexibel

– Geïnteresseerd in retail en mode

Je komt terecht in een snelgroeiende KMO waar respect, loyauteit en authenticiteit onze hoofdwaarden zijn.

Herken jij jezelf in de bovenstaande vacature?

Dan ben jij de collega waar ons team enthousiaste medewerkers alvast op zit te wachten! Stuur jouw cv en waarom jij precies geknipt bent voor deze job via mail naar florence@close-up.be

Contact to Listing Owner

Captcha Code