Aluvision wint de Belgian Maker Award 2017

door | jul 14, 2017 | arbeidsmarkt, Nieuwsberichten

Aluvision wint de Belgian Maker Award 2017

 

BelgianMakerAward2017_05.jpg

Aluvision uit Deinze, ontwikkelaar en producent van modulaire aluminium systemen voor, onder meer, standenbouw wint de “Belgian Maker Award 2017”. Die prijs van UNIZO en DHL werd intussen voor de tweede keer uitgereikt aan een Belgisch, lokaal producerend maakbedrijf, dat zich onderscheidt op vlak van duurzaamheid, innovatie, toekomstgerichte businessmodellen, export…

 

 

“Maakbedrijven, die hier produceren, zijn levensnoodzakelijk voor onze economie, welvaart en tewerkstelling”, zegt UNIZO-topman Karel Van Eetvelt tijdens de uitreiking. “We moeten er dan ook alles aan doen om zowel bestaande als startende lokale makers te ondersteunen.” Met de werkingen ‘De Makers‘ en ‘Handmade in Belgium‘ (voor ambachtelijke maakbedrijven) zet UNIZO hier alvast volop op in. De daarbij aansluitende ‘Belgian Maker Award’ is bedoeld om inspirerende voorbeelden van innovatieve maakbedrijven, zoals Aluvsion, een podium te bieden en daarbij meteen ook aandacht te vragen voor onze KMO-maakindustrie bij de regering. Die moet volgens UNIZO, veel meer nog dan nu, inzetten op een beleid dat lokale makers extra zuurstof geeft om hier te ondernemen.

 

Aluvision won de Belgian Maker Award voor de manier waarop het familiebedrijf een nieuw product en businessmodel introduceerde in de event- en standenbouwsector: modulaire, telkens weer herbruikbare componenten in duurzaam aluminium, waarmee flexibel standen op maat van elke beurs of event kunnen worden gebouwd. Het familiebedrijf kiest daarbij doelbewust voor lokale productie in België, om van daaruit heel wat van haar producten te exporteren, inmiddels al naar 32 landen. “Er zijn genoeg voorbeelden van maakbedrijven die hun productie naar het buitenland verhuizen en afgewerkte producten daarna terug invoeren. Aluvision daarentegen blijft produceren in eigen land om vervolgens te exporteren. Bedrijven als Aluvision putten hun concurrentie- en onderscheidingsvermogen uit hun innovatie, waardoor ze ook op wereldvlak belangrijke successen kunnen boeken. Ze zetten België weer volop op de kaart als exportland. Hun betekenis voor onze economie is dan ook enorm”, aldus Danny Van Himste, CEO van DHL en voorzitter van de ‘Belgian Maker Award’-jury.

 

In de slotronde van de Belgian Maker Award-verkiezing haalde Aluvision het op deze andere straffe Belgische maakbedrijven:

 

Contact to Listing Owner

Captcha Code